خرید کارتن سه لا خارجی و ایرانی به صورت عمده در تهران توسط کارخانجات تولیدی یا نمایندگی های پخش آن انجام می شود.

کارتن یکی از انواع محصولات کاغذی است و از ترکیب چندین ورقه کاغذ ساخته می شد و بیشترین کاربرد را در ساخت جعبه های بسته بندی دارد، ورقه های کارتن معمولاً از سه لایه تا هفت لایه کاغذ ساخته می شوند که ترکیب آنها از کاغذ چین دار و صاف است. حال باید متوجه شده باشید که مشتریان خرید این محصول چه کسانی هستند و قیمت کارتن ۳ لا با چه معیار هایی تعیین می شود.

قیمت کارتن ۳ لا در بازار

قیمت کارتن سه لا که قسمت اصلی صنعت بسته بندی می باشد با توجه به عوامل گوناگون تحت تاثیر قرار می گیرد و خریداران با توجه به نیاز خود اکثرا سعی در خرید کارتن ارزان تر دارند تا از این طریق قیمت محصول خود را بتوانند کاهش و از این طریق جلب مشتری نمایند پس لازمه این امر خرید کارتن سه لا با قیمت ارزان تر توسط کارخانه های جعبه سازی است. یکی از عواملی که قیمت کارتن سه لا یا نمونه های دیگر آن را تحت تاثیر قرار می دهد، نوع ورقه های به کار رفته در این محصول است که با جنس های محتلف در بازار موجود است، که برخی از آنها عبارتند از :

  • کاغذ کرافت
  • مقوای پشت طوسی
  • مقوای ایندربرد
  • مقوای پشت سفید
  • کاغذ سفید معمولی
  • کاغذ سفید روغنی (گلاسه) لمینت
  • و…

در تولید کارتن سه لا، ورق ها از سه لایه  لاینر، فلوت و لاینر متشکل می شوند که کاغذ های لاینر، هر دو، از نوع سفید، ساده قهوه ای و یا ترکیبی استفاده می شوند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت کارتن سه لا

عوامل بسیاری هستند که قیمت خرید کارتن سه لا را تحت تاثیر قرار می دهند که برخی از آنها عبارتند از:

  • تیراژ یا مقدار خرید
  • نوع و کیفیت ورقه های بکار رفته در این کارتن
  • نوع چسب بکار رفته در آن
  • برند یا مارک ورق کارتن
  • گرماژ ورق لاینر
  • و…

معمولا قیمت خرید عمده کارتن سه لا از خرید خرده آن مناسب‌ تر است و کارخانه ها و مراکز عرضه آن، با افزایش حجم خرید قیمت ها را کاهش می دهند.

عامل بعدی گرماژ ورق های کاغذی بکار رفته در آن است که می توان گفت با افزایش گرماژ وزن و ضخامت کارتن تولیدی افزایش یافته و بالطبع قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. عوامل زیاد دیگری هم هستند قیمت خرید کارتن سه لا را تحت تاثیر قرار می دهند که کیفیت ورق کاغذ از مهم‌ترین آن است، معمولا برند های خارجی از گران ترین کاغذ ها محسوب می شوند.

نکات مهم در خرید کارتن سه لا

متاسفانه بیشتر خریداران کارتن اطلاعات اندکی در مورد ویژگی های کارتن و جعبه های کارتنی دارند و یا بدون توجه به کیفیت،

توجه شان فقط در مسئله ارزان بودن و پایین آمدن هزینه تمام شده است و فقط قیمت را مد نظر قرار می دهند و بواسطه همین طرز تفکر گاها منجر به ضررهای هنگفتی می شوند. به همین دلیل به برخی از ویژگی های کارتن سه لا اشاره‌ی مختصری می کنیم.

مشکل عمده جعبه های ساخته شده از کارتن سه لا و و انواع دیگر آن، ضعف آن در برابر رطوبت، له شدن و خراب شدن بسته بندی در زمان بارندگی یا در مکان های مرطوب است که برای جبران این مشکل بزرگ، معمولا در سطح خارجی کارتن،

لایه ای از فیلم پلاستیکی و یا سلفون استرج به آن اضافه کرده و یا از طریق حرارت حرارت و تغییر فشار هوا، آنها را شرینگ پک می کنند.

توجه به کیفت لاینر در خرید کارتن سه لا هم از دیگر عوامل مهمی است که خریدار باید بدان توجه زیادی داشته باشد و بالطبع از مهم‌ترین عواملی است که قیمت کارتن سه لا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همانطور که اشاره شد مقوای ایندربرد، پشت طوسی، پشت سفید، گلاسه و… از انواع متریال هایی هستند که در ساخت کارتن به عنوان لایه لاینر از آنها استفاده می شود که

نوع ایندربرد و گلاسه از نظر کیفیت بهترین و گران ترین آنها هستند و برای بسته بندی های معمولی صرفه اقتصادی ندارند.

فلوت در کارتن سه لا چیست و چه تاثیری دارد

فلوت در واقع لایه بین دو لاینر را در کارتن سه لا تشکیل می دهد و شکل موج ورق کارتن را تعیین می کند.

به ارتفاع موج فلوت گام می ‌گویند که در سایزهای مشخص و قراردادی شناخته و ساخته می شوند. طبق استاندارد جهانی رنج تعیین شده گام های فلوت کارتن سازی سازی به A, B, C , E , F تقسیم بندی شده اند.

A فلوت را می توان بلندترین گام دانست که در یک فوت ۳۶ عدد از آن را می توان جای داد، ارتفاع این فلوت ۱/۴ اینچ است که به منظور بسته بندی ظروف شکستنی یا کالا های حساس، A فلوت  بشترین کاربرد را در صنعت دارد.

B فلوت  از نظر ضخامت  گام  بعد از فلوت A  محسوب می شود کارتن که گام این فلوت در یک فوت ۴۷ عدد خواهد بود.

فلوت B درواقع فلوتی ترکیبی است که با نوع C ترکیب شده و به در ساخت  کارتن های ۵ لایه بیشترین کاربرد را دارد .

ضخامت فلوت C   مابین B فلوت و A فلوت قرار می گیرد که این نوع فلوت بیشترین مصرف را در صنایع غذایی, دارویی, ساختمانی, الکترونیکی و شیمیایی خواهد داشت. E فلوت که معمولا در صنعت کارتن های مواد غذایی و دارویی کاربرد دارد از کمترین ضخامت در کارتن های تولید ایران برخوردار است که در یک فوت تعداد ۹۰ عدد از این فلوت جای گرفته است.

فروش اینترنتی کارتن سه لا

برای افرادی که قصد خرید کارتن سه لا را دارند، دانستن مراکز فروش کارتن سه لا می تواند کمک بزرگی به شمار رود که خرید اینترنتی آن یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش های موجود است. در این شیوه خرید حتما نیاز به دانستن آدرس سایت فروشنده نیست و با جستجوی کوتاهی می توان اکثر فروشندگان، تولیدی ها و نمایندگی های این محصول را پیدا نمود. مزایای خرید اینترنتی کارتن سه لا عبارتند از :

  • خرید کارتن سه لا ارزان تر از بازار
  • تنوع بیشتر محصول
  • تنوع بیشتر فروشنده یا عرضه کنندگان کارتن سه لا
  • دسترسی به لیست قیمت کارتن سه لا در کمترین زمان ممکن
  • و…

 

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.