کارتن در واقع همان کاغذ است ولی با ضخامت چندین برابر بیشتر از آن که فرایند ساخت و تولید آن همانند کاغذ، پیچیده، زمان‌بر و حساس است که نیازمند تجهیزات گران قیمتی است که تهیه و خرید آن برای همگان امکان پذیر نیست به همین دلیل شاهد کارخانه های بزرگ کارتن سازی در شهرهای مختلف کشور هستیم.

کارتن ها دارای انواع مختلفی هستند که مراحل ساخت و مواد اولیه آنها با هم متفاوت است. یکی از انواع این محصول کارتن سه لا است که بیشترین کاربرد را در بین انواع دیگر کارتن دارد، همانند کارتون هایی که روزانه، مرتبا در دور و اطراف خود مشاهده می کنیم. جهت سفارش خرید کارتن سه لا به صورت عمده روش های مختلفی وجود دارد که خرید از کارخانه های تولید کننده، یکی از بهترین گزینه های پیش روی مشتریان است.

کارتن 3 لا

کارتن ۳ لا

کارتن سه لا چگونه ساخته می شود

اگر مشتری خرید کارتن سه لا و انواع دیگر آن هستید و مشتاق هستید که بدانید این محصول چگونه ساخته می شود با ادامه مطلب همراه ما باشید.

اصولا یک کارتن مقوایی سه لا از سه قسمت تشکیل شده است، یک بخش آن لایه موج‌دار یا فلوت است که عموماً از کاغذ های بازیافتی،

به دلیل کاهش قیمت ساخته شده است و بین دو لایه به نام لاینر محصور شده است.

در گذشته کارخانه های کارتن سازی جنس این لاینر ها را از مواد باکیفیت بالا انتخاب می کردند اما ‌ امروزه به دلیل اهمیت ویژه امر بازیافت و دیگر مسائل دخیل، بخش قابل ملاحظه‌ای از مواد اولیه برای تولید این لاینرها‌ را هم از منابع بازیافت شده مانند  مقواهای کهنه یا کاغذهای باطله می سازند ولی در مواردی که نیاز به کیفیت بالا باشد، از نمونه های مرغوب مقوا در ساخت آن استفاده می شود.

ورقه موج دار که در واقع باعث بالا رفتن استحکام مقوا می شود باعث جلوگیری از آثار مخرب ضربه به محصول می شود. به منظور تولید این بخش، رول‌های کاغذ وارد دستگاه برش شده و همگام عبور کاغذ از دستگاه برش موجی، از اسپری بخار داغ روی کاغذ استفاده می‌شود تا امکان پرس کردن و شکل‌دادن به آن مهیا شود.

در مرحله نهایی دو لاینری که در مراحل اولیه تولید شدند، توسط دستگاه و چسب های مخصوص به فلوت چسبیده شده و اطراف آن با اره گرد برش می‌خورد تا مسطح باشد. ساخت کارتن ۵لا و ۷ لا هم تقریبا مشابه همین روش است ولی مراحل آن بیشتر است یکی از دلایلی هم که قیمت کارتن سه لا ارزان تر است همین امر می باشد.

کارتن 3 لا

کارتن ۳ لا

 

فروش ورق کارتن تهران

یکی از بهترین شهرها برای تهیه ورق کارتن در انواع و اقسام مختلف، شهر تهران می باشد که به منظور خرید ورق کارتن در این کلانشهر می توان به روش های متنوعی متوسل شد که خرید ورق کارتن به صورت عمده  یکی از این روش ها محسوب می شود و عمده فروشان کارتن و مقوا، مهمترین عرضه کننده این محصول هستند. به منظور خرید کارتن ۳ لا یا انواع دیگر ورق های کارتن به این روش،  مراجعه یا تماس تلفنی به این فروشندگان پیشنهاد می شود. انواع کارتن ها و مقوا های عرضه شده در این روش عبارتند از:

  • کارتن های سه لایه
  • کارتن های پنج لایه
  • کارت های هفت لایه
  • مقوای سفید محکم چند لایه ( ضدآب)
  • مقوای راه راه با دیوار دوبل
  • مقوای پشت سفید
  • مقوای تا خورده با لبه های روغنی

(قیمت خرید کارتن سه لا به نسبت بقیه نمونه ها ارزان تر است)

صادرات کارتن سه لایه به کشور های دیگر

ایران در منطقه از مواد اولیه باکیفیتی در زمینه ساخت انواع مقوا برخوردار است و صنعت بازیافت  از گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری داشته است از همین رو می تواند به عنوان بزرگترین صادر کننده کارتن سه لا و انواع مقوا در منطقه حاضر شود.

شرکت های ایرانی که به عنوان صادر کننده این محصولات فعالیت می کنند توانسته اند از طریق فروش کارتن سه لا به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه، حوزه‌ خلیج فارس و… سالانه حجم زیادی ارز خارجی را به کشور وارد کنند. فروش کارتن سه لای با کیفیت بالا به کشورهای خارجی نیازمند افزایش کیفیت و تجهیزات مدرن تولیدی می باشد که اخیرا اکثر آنها توسط نیرو های همین مرز و بوم ساخته شده و نیاز به واردات آنها به طور کامل قطع شده است.

کارتن 3 لا

کارتن ۳ لا

ویژگی های کارتن سه لا  بر اساس اندازه آکاردئون

در صنعت ساخت کارتن به کاغذهای آکاردئونی یا کنگره دار که در بین لایه لاینر قرار می گیرند، فلوت گفته می شود که فلوت نیز انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • فلوت A (کارتن A فلوت)

ارتفاع هر آآکاردئون از ۴٫۵ تا ۵ میلی متر است و در ۱۰۵ تا ۱۲۵ کنگره در هر متر  وجود دارد.

  • فلوت B (کارتن B فلوت)

ارتفاع هر آکاردئون از ۲٫۱ تا ۲٫۹ میلی متر متغیر است و تعداد ۱۲۵ تا ۱۵۰ کنگره در هر متر مربع قرار می گیرد.

  • فلوت C (کارتن C فلوت)

ارتفاع هر آکاردئون از ۳٫۵ تا ۳٫۷ میلی متر متغیر است و تعداد ۱۲۰ تا ۱۴۵ کنگره هر متر مربع قرار می گیرد.

  • فلوت E (کارتن E فلوت)

ارتفاع هر کنگره از ۱٫۱ تا ۱٫۶ میلی متر متغیر است و ۲۹۰ تا ۳۲۰ آکاردئون در هر متر مربع قرار می گیرد که از نظر ارتفاع و تراکم ریزترین کنگره ها را دارا هستند و در ایران نیز تولید آن امکان پذیر نیست و از طریق وارداتی خریداری می شوند.

قیمت کارتن ۳ لا با فلوت E  به نسبت انواع دیگر از قیمت های بالاتری برخوردار است.

 

خرید مستقیم کارتن ۳ لا از کارخانه

قیمت کارتن سه لا برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار است و خرید از کارخانجات تولیدی این محصول می تواند قیمت آن را برای مشتریان ارزان تر تمام کند. همچنین کارخانه ها با استفاده از روش های مختلف قیمت های مختلفی روی این نوع کارتن گذاشته و کیفیت های مختلفی از آن را عرضه می کنند. علاوه بر نوع مقوا یا کاغذ که بیشترین تاثیر را در قیمت ایفا می کند، نوع چسب بکار رفته در اتصال لایه های این محصول در قیمت آن نقش بسزایی دارد که سیستم آماده سازی آن، از ۴ بخش تشکیل شده است :

  • بخش نشاسته پخته شده
  • بخش نشاسته خام
  • سود
  • بوراکس
درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.