به طور کلی تاریخچه بسته بندی با مقوا و کاغذ به زمان اختراع کاغذ بر می گردد به طوری که پس از اختراع و انتقال این فناوری به اروپا، اولین کارخانه کاغذ اروپا در اسپانیا دایر شد و اما در سال های بعد در کشور هلند با اختراع دستگاه‌هایی نظیر هولندر یا کوبنده، درجهت توسعه این صنعت قدم های بزرگی برداشته شد.

اختراع دستگاه چاپ به سرعت گرفتن ساخت جعبه های مقوایی کمک شایانی کرد از طرف دیگر اختراع دستگاه فوردرینیر به منظور تولید کاغذ، صنعت جعبه سازی را متحول ساخت تا جایی که امروزه شاهد پیشرفت و کاربرد روز افزون جعبه های مقوایی در هر نوع صنعتی هستیم. در حال حاضر خرید جعبه مقوایی توسط کارخانه های تولیدی و حتی افراد معمولی به امری طبیعی تبدیل شده است و به حدی تولید و مصرف این کالا فراگیر شده که، مانند طلا قیمت روز برای برای آن تعیین می شود.

مرکز فروش جعبه مقوایی در انواع مختلف

جعبه های اولیه مانند امروز توسط دستگاه های پیشرفته ساخته نمی شده و فرایند ساخت آن بیشتر توسط دست و از انواع مقوا های ساده یا به اصطلاح کاهی در ساخت آن بکار می رفته است اما امروزه شاهد پیشرفت های زیادی در این حوزه هستیم تا جایی که استفاده از مقوا های مختلف در شکل و کاربری این نوع بسته بندی، تاثیر شگرفی داشته است. فروش جعبه مقوایی بسته به مقوایی که در ساخت آن استفاده شده است در پنج دسته کلی صورت می گیرد.

  • جعبه مقوایی پشت طوسی (Grey Back Box)
  • جعبه مقوایی پشت سفید (White Back Box)
  • جعبه مقوایی اینوربرد (Ivory Board Box)
  • جعبه مقوایی گلاسه (Two Face Glossy Box)
  • جعبه مقوایی لمینتی

در خرید جعبه مقوایی توجه به برخی مسائل از جمله ابعاد محصول، نوع کالا، میزان حساسیت به ضربه و… از اهمیت بالایی برخوردار است و تولیدی جعبه مقوایی با جمع بندی این نکات، نوع مقوای مصرفی را به مشتری پیشنهاد و اقدام به ساخت آن می نماید.

جعبه مقوایی

جعبه مقوایی

 

ویژگی یک جعبه مقوایی سخت

جعبه مقوایی سخت، جعبه ای است ساخته شده از مقوایی چند لایه و روکش هایی از جنس های مختلف که با فرایند های مختلف میزان سختی و مقاومت آن افزوده ولی میزان انعطاف آن کاسته می شود. مقوایی بکار رفته در ساخت این نوع جعبه مقوایی باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا در نهایت منجر به تولید این محصول گردد به همین دلیل قبل از طراحی و تولید جعبه سخت توجه به فاکتورهایی نظیر استحکام، صافی سطح مقوا، دانسیته و وزن مقوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید جعبه مقوایی سخت شامل موارد زیر می شود.

  • جعبه آجیل و خشکبار
  • جعبه مقوایی کادویی
  • جعبه های فانتزی
  • جعبه های صنعتی
  • و…

فروش انواع جعبه مقوایی با ویژگی های مختلف

در تولید جعبه های بسته بندی سه نوع مقوای پشت طوسی، پشت سفید و ایندربرد بیشترین کاربرد را دارند و کسی که قصد خرید جعبه مقوایی را دارد بهتر است برخی ویژگی های این محصولات را بداند.

  • جعبه مقوایی پشت طوسی

مقوای پشت طوسی در گرماژ های ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ ماده اولیه تولید این نوع جعبه محسوب می شود. توجه به گرماژ مقوای مصرفی در تولید این جعبه ها اهمیت بالایی دارد که با توجه به ابعاد و وزن محصولی که قرار است بسته بندی شود، تعیین خواهد شد همچنین شفافیت و قابلیت چاپ از ویژگی های مهم ورق استفاده شده در این محصول است که به تجاری و صنعتی شدن آن کمک شایانی کرده است

  • جعبه مقوایی پشت سفید

جعبه مقوایی پشت سفید به نسبت نوع پشت طوسی گران تر و کیفیت آن بالا تر است همچنین سطح داخلی آن از روکشی سفید تولید شده است. فروش جعبه مقوایی پشت سفید در مواردی که نیاز است نمای داخلی جعبه دیده شود، بهترین گزینه است البته در مقابل مقوای پشت طوسی، جعبه های ساخته شده با این مقوا، بهداشتی و ظاهری بهتری دارند به همین دلیل در ساخت جعبه هایی بسته بندی مواد غذایی و دارویی بیشترین کاربرد را دارند.

  • جعبه مقوایی اینوربرد

این نوع مقوا از سه لایه متشکل شده است قسمت داخلی یا لایه بین، که اهمیت کمتری دارد و نیاز نیست از مواد درجه یک در ساخت آن استفاده شود و لایه بیرونی که از لایه پالپ سفید یا نخودی رنگ بکار رفته است که درصد پالپ آن بیشتر است وهر چه ضخامت  این لایه بیشتر تر باشد، مقوای مرغوب و باکیفیت تری خواهیم داشت. در برخی جعبه ها به دلیل اینکه از چسب استفاده نشود از این نوع مقوا استفاده می شود، جعبه پیراهن از نمونه های این محصول است.

 

مراکز فروش جعبه مقوایی آماده

کمبود وقت، عدم نیاز به تبلیغ و بازاریابی، هزینه کمتر، دسترسی آسان و… از مهم‌ترین دلایل خرید جعبه مقوایی آماده می باشد. خرید این نوع جعبه به روش های مختلفی قابل انجام است که خرید اینترنتی جعبه مقوایی بهترین، راحتترین و در دسترس ترین گزینه خواهد بود. مراکز فروش این نوع جعبه معمولا انواع مختلفی از آن را با تیراژ بالا تولید و روانه بازار می کنند. جعبه پیتزا، جعبه شیرینی، جعبه فانتزی و کادویی از نمونه های تولیدی در این زمینه هستند.

جعبه مقوایی

جعبه مقوایی

خرید جعبه شیرینی و ویژگی های آن

یکی از انواع جعبه های مقوایی پر کاربرد که به صورت آماده نیز موجود می باشد، جعبه های شیرینی هستند که در ساخت آن معمولا از مقوای پشت طوسی استفاده می شود این نوع جعبه باید علاوه بر حمل راحت، از شیرینی نیز محافظت نماید. در خرید جعبه مقوایی شیرینی توجه به برخی نکات از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • گرماژ مقوا
  • روکش مقوا
  • ابعاد جعبه
  • استاندارد های بهداشتی
  • نوع چاپ
  • و…

میزان گرماژ مقوایی که در تولید جعبه مقوایی شیرینی استفاده  شده است باید به نحوی انتخاب شود که جعبه تولیدی تحمل وزن شیرینی را داشته باشد، معمولا مقوای زیره جعبه شیرینی با گرماژ ۷۵۰ گرم و مقوای درب جعبه شیرینی با گرماژ ۳۰۰ گرم تولید می شود همچنین در ساخت روکش بیرونی از انواع روکش متالایز ساده متالایز طرح دار، او پی پی و سوپر و در ساخت روکش داخلی از روکش های پلی روزنامه، پلی سوپر، متالایز ساده و متالایز صدفی استفاده می شود.

در خرید جعبه شیرنی باید استاندارد و بهداشتی بودن کالا توجه ویژه‌ای داشت چرا که شیرینی و کیکی که در جعبه قرار می گیرند به طور مستقیم با سلامت مصرف کننده در ارتباط است.

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.