یکی از پر کاربرد ترین مصارف کارتن در صنعت و همچنین بسته بندی محصولات مختلف است و در مراحل دیگر به زمینه های دیگر راه پیدا کرده است. کارتن های بسته‌ بندی جزئی لازم و ضروری در تولید یک محصول محسوب می شوند  که وظیفه شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف به عهده دارند.

هنر طراحی کارتن های بسته ‌بندی باید به نحوی باشد که نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش محصول به بهترین نحو انجام شود، به شکلی که کمترین آسیب در از مرحله تولید تا مصرف، به محصول وارد نشده و از سوی دیگر به محیط زیست صدمه ای وارد نگردد.

قیمت کارتن در بازار تهران به دلیل وجود تولیدی های زیاد و عرضه بدون واسطه، به نسبت سایر شهرها ارزان تر است که باعث پایین آمدن هزینه تولید می شود.

هدف از خرید کارتن های بسته بندی

کارتن های بسته بندی در گذشته به شکل امروزی، مدرن و پیشرفته نبودند در گذشته برای ارسال اجناس به مناطق دیگر از وسایل ساده‌ی  دم دستی مانند سطل و بشکه و… استفاده می شده است ولی در حال حاضر با پیشرفت صنعت بسته بندی از ابزاری که بیشترین تناسب با کالا را دارند، مانند کارتن خالی . نایلون . سلفون . جعبه . پلاستیک و… استفاده می شود

که در این بین کارتن ها کاربرد های بیشتری دارند و دلیل آن ارزان تر بودن قیمت کارتن است در برابر کاری که انجام می‌دهد،

ویژگی ها و اهداف زیادی برای خرید کارتن وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از :

  • محافظت فیزیکی از کالای بسته بندی شده
  • لایه و مانع محافظتی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و گرد و غبار
  • اطلاع‌ رسانی و تبلیغ کالای تولیدی
  • بازاریابی و جذب مشتری به دلیل قابلیت چاپ
  • ایمنی بیشتر نسبت به برخی روش های دیگر
  • سهولت بسته بندی و دسترسی آسان به انواع آن
کارتن ارزان

کارتن ارزان

فروش کارتن بسته بندی در انواع مختلف

تولید کارتن و همچنین فروش کارتن بسته بندی در انواع و اقسام مختلف صورت می گیرد. به عنوان مثال یک کارتن  به منظور بسته انتقالی یا بسته توزیعی نوعی از بسته بندی می باشد که برای حمل در کشتی و جابه‌جایی در فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل کارتن ها را بر اساس لایه موجود و عملکرد به دسته‌های اولیه، ثانویه و… تقسیم بندی می شوند.

  • کارتن بسته بندی اولیه : معمولاً به عنوان کوچک‌ ترین واحد توزیع یا بکارگیری از آن استفاده می‌شود و اولین لایه‌ای است که محصول را در بر می گیرد و با محصول در تماس مستقیم است
  • کارتن بسته بندی ثانویه : این کارتن بیرون از کارتن اولیه است که به منظور گروه ‌بندی و طبقه بندی کردن کارتن های بسته بندی اولیه بکار می رود
  • کارتن بسته بندی سوم : برای حمل در کشتی، تریلر ها، هواپیما و… مورد استفاده قرار می گیرد به عبارت دیگر در پخش عمده محصول بکار گرفته می‌شود

فروش کارتن در انواع مختلف

اخیرا بسته بندی از طریق کارتن رونق و کاربرد بیشتری دارد که این در این روش بسته‌ بندی از استاندارد ترین نمونه ها در جهان محسوب می شود، تولید کارتن های بسته بندی متناسب با اجناسی که در خود جای می دهند، در ابعاد، اندازه ها و انواع متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند،

قیمت فروش کارتن‌ های بسته بندی با توجه به نوع ساخت آن که از انواع کارتن ساده گرفته تا انواع کارتن چند لایه، تفاوت های زیادی دارند.

مهم‌ ترین دسته بندی برای مشتریان خرید کارتن ها را از نظر کاربرد می توان به شکل زیر بیان نمود:

  • خرید کارتن فریت

  • خرید کارتن اسباب کشی

  • خرید کارتن اداری

می توان گفت، فرایند تولید این سه نوع کارتن یکسان است ولی تفاوت اصلی آنها در فناوری ساختی است که برای آن بکار رفته است.

به عنوان مثال فروش کارتن فریت بار که دارای مقاومت بالاتری بوده و در مدل‌ های ۳لا، ۴لا و ۶لا ساخته می شوند به منظور حمل و نقل هوایی و جاهایی که قرار است محصول مدت زمان زیادی در حالت بسته بندی بماند، انجام می شود ولی  فروش کارتن  اداری و فروش کارتن اسباب کشی که تشابه  بیشتری به هم دارند، به منظور مصارف عمومی مانند بسته بندی لوازم ارزان یا معمولی، حمل اثاثیه و… انجام می‌شود.

در تولید کارتن اسباب کشی فرایند ساخت به شکل دیگری است و این کارتن به دو صورت تولید می شود:

کارتن ۳ لایه به منظور حمل اجناس سبکتر و کارتن ۵ لایه که برای جابجایی اجناس سنگین تر مانند کتاب و انواع شکستنی هاو ولی کارتن اداری به دلیل اینکه وسایل اکثراً سنگین هستند، از انواع کارتن ۵ لا برای بسته بندی و حمل آن، استفاده می‌ شود. یکی از مزایای بسیار خوب دیگر در استفاده از کارتن های ۵ لایه این است که در مراحل و ماه های آتی  هم می توان همان کارتن را مورد استفاده قرار داد.

فروش کارتن دست دوم

خرید کارتن دست دوم از جایگاه ویژه ای بین مردم برخوردار است و نمونه های زیادی از آن با ابعاد مختلف در بازار موجود هستند که به منظور های مختلفی به کار می روند.

فروش کارتن دست دوم از رونق بالایی برخوردار است و به طرق مختلف می توان آن را تهیه نمود که یکی از آنها،

خرید آن از طریق فروشگاه های اینترنتی است، همچنین برخی فروشندگان سطح شهر به این کار مشغول و محصولات خود را به مشتریان عرضه می کنند.

یکی از کاربرد های این کارتن در اسباب کشی است و از آنجایی که لوازم منزل گران قیمت هستند،

نیاز است از کارتن های مرغوب و سالم تر استفاده شود تا در حین جابجایی صدمه و لطمه ای به لوازم وارد نشود، همچنین حمل و نقل آن راحت تر باشد پس بهتر است از نوع ۵ لایه این کارتن برای این منظور استفاده شود که در بین کارتون های موجود می توان برای لوازم کوچک با خرید کارتن موزی تا حد زیادی نیاز خود را رفع نمود.

فروش کارتن فریت بار نیز یکی دیگر از نمونه های فروش کارتن دست دوم است و چنانچه اشاره شده این کارتن ها از کیفیت بالایی برخوردارند که بیشتر در حمل و نقل هوایی بین المللی از آن استفاده می‌شود برای اطلاع قیمت کارتن فریت بار به فروشندگان این محصول می توان مراجعه کرد.

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.