آیا تا بحال به نوع بسته بندی کولر آبی، کارتن کف یخچال و برخی کارتن های محصولات غذایی مانند انواع کنسرو جات دقت کرده اید؟ این کارتن ها که به کارتن کفی معروف هستند، توسط دستگاه دایکات تولید شده و روز به روز جای خود را بیش از پیش در صنایع مختلف باز می کنند.

این نوع بسته بندی که برای اهداف مختلفی تولید می شود از طریق کارخانه ها و نمایندگی های فروش قابل خریداری است. نحوه سفارش کارتن کفی دایکاتی بسته به مکان خرید می تواند از روش های مختلفی صورت گیرد.

خرید کارتن کفی دایکاتی در انواع مختلف

برای سفارش کارتن کفی دایکاتی روش های مختلفی وجود دارد مانند :

  • خرید اینترنتی کارتن کفی دایکاتی
  • خرید عمده کارتن کفی دایکاتی به صورت مستقیم از کارخانه های تولیدی
  • خرید کارتن کفی دایکاتی از نمایندگی های کارخانه های تولیدی
  • خرید کارتن کفی دست دوم

در روش دوم خریدار با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفاتر فروش کارخانه و پس ارائه درخواست، سفارش خود را با توجه به ابعاد و جنس مقوای مورد نیاز ثبت و در نهایت مرحله تولید شروع می شود. مقوای بکار رفته در کارتن های کفی رابطه ی مستقیم با ابعاد و وزن محصول دارد به این صورت که هر چه ابعاد و وزن بالاتر باشد، نیاز است تا از انواع مقوای چند لایه و مقاوم ور ساخت آن استفاده شود. برخی نمونه های این نوع بسته بندی عبارتند از :

  • کارتن کفی سوراخ دار:

    کارتن های بسته بندی برخی میوه های صادراتی، شیلات و محصولات لبنی از این گروه هستند. از مزیت این نوع کارتن کفی می توان به تهویه مناسب اشاره کرد.

  • کارتن کفی دایکاتی معمولی:

    بسته بندی انواع ماشعیر ها، نوشابه های قوطی، دوغ، بسته بندی های دارویی، نمونه های بازر این دسته هستند که به کارتن سینی نیز در بازار شناخته می شوند.

  • کارتن کفی دو تکه :

    در زمینه صادرات کاربرد های فراوان دارند و دارای دو قسمت رویه و زیره می باشند که به صورت نری و مادگی روی هم قرار می‌گیرند، مانند کارتن موز ، کارتن خرما صادراتی.

  • کارتن کفی تک درب:

    در مواردی که نیاز به نمایش محصول باشد از این نوع کارتن ها استفاده می شود.

  • کارتن کفی بدون درب:

    زمانی که وزن محصول سنگین باشد از این کارتن ها بین پالت و محصول استفاده می شود که وزن محصول روی پالت خواهد بود، مانند کارتن های اجاق گاز، یخچال و لوازم خانگی و…

کفی دایکاتی

کفی دایکاتی

 

قیمت خرید کارتن کفی دایکاتی

یکی از عوامل تاثیر گزار در قیمت خرید کارتن کفی دایکاتی نوع مقوای بکار رفته در آن می باشد که با توجه به ابعاد و وزن محصول انتخاب می شود.

برخی از انواع مقوای پر کاربرد بکار رفته در این کفی ها عبارتند از :

  • کارتن سه لایه
  • کارتن پنج لایه
  • کارتن هفت لایه
  • مقوای ایندربرد
  • مقوای گلاسه
  • مقوای پشت طوسی
  • خمیر کاغذ بازیافتی
  • و…

در تولید کارتن کفی، کارتن های ۳ لایه و خمیر کاغذ های بازیافتی بیشترین کاربرد را دارند که در نوع سه لایه  می‌توان از روش دایکات و همچنین دستی آن را تولید نمود ولی در نوع دوم، دستگاه های پرس حرارتی بازیگر اصلی هستند، صفحه تخم مرغ مناسب‌ ترین مثال در این شاخه است. در برخی موارد که نیاز به چاپ و طراحی روی محصول باشد ناچارا باید از کارتن یا مقوایی استفاده شود قابلیت چاپ داشته باشد پس طبیعتا مقوای پشت طوسی، گلاسه و ایندربرد گزینه های مناسبی خواهند بود.

در هنگام سفارش کارتن کفی دایکاتی، قیمت های مختلفی شاهد هستیم که علاوه بر نوع مقوا، تیراژ سفارش، محل خریداری، نحوه تسویه حساب، نوع چاپ و… در قیمت نهایی تاثیر گذار هستند.

 مزایای کارتن های دایکاتی

در حال حاضر میزان استفاده از جعبه های بسته بندی روز به روز بیشتر می شود تا جایی از نقش پررنگ بسته بندی در جذب مخاطب و افزایش فروش نمی توان چشم پوشی نمود. به طور کلی، فرآیند برش پلاستیک، ورقه های فلزی، کاغذ، انواع جعبه کارتن و مقوا به شکل های خاص را دایکات(Die Cutting) گویند.

در سال های اخیر جعبه های مقوایی را به روش های دستی یا نیمه اتوماتیک می تولید می کردند که دشواری زیاد و زمان بر بودن از معایب آن بود، به همین دلیل روشی جدید به نام برش دایکات اختراع شد که به منظور تولید بسته بندی های جدید، با کم ترین اتلاف وقت و نهایت دقت از آن استفاده شد. بوسیله این ماشین آلات یک الگو یا شکل را با ابعاد دقیقا مشابه بارها و بارها بدون دخالت قیچی، شابلون و یا تیغ می توان تولید نمود. کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه تولید، حذف چسب های شیمایی در برخی موارد، طراحی خلاقانه و مشتری پسند، از دیگر مزایای سفارش کارتن کفی دایکاتی است.

 

تولیدی کارتن دایکاتی

چنانچه گفته شد در تولید کارتن های دایکاتی، از دستگاه دایکات استفاده می شود،

این دستگاه ها که در برش و تا زدن دقت بالایی دارند به چند دسته تقسیم بندی می شوند :

  • دایکات پینگ پنگی: این دستگاه برای کار به دو نفر نیروی انسانی نیاز دارد و از جایی که شبیه میز پینگ پنگ است به این نام مشهور است
  • دایکات فکی: دایکات فکی یک نمونه ی ساده و بسیار کارآمد در میان دستگاه های دایکات است که فقط در ورق های نازک کاربرد دارد و با فشار ۲۵۰ تن مقوای گذرنده از دستگاه را برش می دهد
  • دایکات روتاری یا دوار: علاوه بر کارتن و مقوا برای برش جنس های سخت مانند فلزات نیز کاربرد دارد همچنین میتوان برش های مسطح و یا برش های روی سطوح استوانه ای را با استفاده از این نوع دستگاه ها انجام داد.
سفارش کارتن کفی دایکاتی

سفارش کارتن کفی دایکاتی

سفارش کارتن کفی دایکاتی

به طور کلی بهتر در سفارش کارتن کفی دایکاتی به مراکز معتبری که تنوع محصول بالا و از دستگاهای پیشرفته برخوردار هستند،

خرید خود را انجام دهید زیرا نحوه طراحی و همچنین تولید یک جعبه بسته بندی با طرح مدرن،

خود در جذب مشتری و افزایش فروش نقش مهمی ایفا می کند. خوشبختانه در سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در این حوزه بوده ایم به حدی که علاوه بر تامین نیاز داخل، در حوزه صادرات انواع جعبه های دایکاتی پیشرفت های قابل ملاحظه ای را داشته ایم.

 

 

 

 

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.