بسته بندی موفق چیست و به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

ابتدا باید توجه کنید که بسته بندی محصول یک فرایند بزرگ است.

ارزش بسته بندی تولید شده درکشور های آسیا شاهد رشد پایداری بوده و تا سال ۲۰۲۴ به ۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

دلیل اصلی این افزایش بازار،رشد شرکت های دارو سازی است.

در سال گذشته ۵۵ درصد سهم بازار بسته بندی مربوط به صنعت غذا و  نوشیدنی بوده است.

این بازار به دلیل رشد غذاهای آماده طبخ  و یا پخته شده  شاهد رشد چشمگیری بوده که طبق پیش بینی ها همواره با گسترش روبرو خواهد بود.


خلاقیت در طراحی بسته بندی زعفران ایران با استفاده از هویت بصری اصیل ایرانی همراه با تلفیق سادگی امروزی . برای هماهنگ کردن محصول با ساختار بسته بندی، از طراحی کاراکتر وتصویر سازی استفاده شد و شخصیت های مورد نظر برای هر بسته ( هر وزن )‌طراحی شد. 

همچنین در استرالیا ۱۰ تا ۱۰.۵ میلیارد دلار است و بخش مواد غذایی و آشامیدنی با استفاده از ۶۵-۷۰ درصد از تمام بسته بندی تولید شده در استرالیا است.

دقت کنید بسته بندی به تنهایی خود یک نوع محصول است.

مثلا جعبه گوشی آیفون هویتی دارد که معرفی کننده محصول داخل آن دست و در واقعیت بسته بندی خوب نشان دهنده کیفیت بالای محصول موجود در آن نیز هست.

یک بسته بندی خوب محصول خود را معرفی می کند، از آن حفاظت می کند، نمایش می دهدو آن را نگه می دارد. درست مثل محصول شما، بسته بندی موردی است که باید تولید و مونتاژ شود.

بسته بندی محصول

سه نوع بسته بندی برای محصول وجود دارد:

اول: بسته بندی مصرف کننده که مستقیما به خانه می رود.

یعنی محصول شما مستقیما دست مصرف کننده قرار میگیرد و نیازی به رابطه ی واسطه وجود ندارد در این نوع از سفارش

دوم: هر چیز مورد استفاده برای دسته بندی اقلام با هم مانند جعبه، سینی، بسته بندی فیلم؛ به عبارت دیگر بسته بندی در اطراف بسته بندی محصول شما.

یعنی محصول شما عموما در تیراژ بالا تولید میشود و توسط افراد دیگری تقسیم و توضیع میشود بین مصرف کنندگان نهایی کالا و خدمات شما .خوب پس در این مرحله نیاز داریم تا یه بسته بندی دیگری دور بسته بندی اصلی محصولی که تولید میکنید قرار بدهیم به طور مثال هر صد عدد از کالای شما را داخل یه جعبه جداگانه میشود تا به سهولت تقسیم و توضیع اتفاق بیافتد.

سوم: بسته بندی مورد استفاده برای حمل و نقل و انبارداری، مانند کارتن و پالت.

بنابراین انتخاب بسته بندی محصول مناسب می تواند برای موفقیت در فروش محصول شما مهم باشد.

یک بسته بندی مناسب تضمین می کند که محصول شما به راحتی بر روی قفسه های فروشگاه و به کیسه های خرید مشتریان وارد می شود.

حالا با هم بریم ببینیم ۱۵ نکته برای بسته موفق چیا هستن ؟

۱. آن را قابل استفاده کنید

هیچ چیزی نمی تواند بهتر از ساختن یک بسته بندی محصول باشد که از آن به معنای بودن بیشتر باشد. بسته بندی محصول محصول را به یاد ماندنی می سازد اگر آن را حتی پس از استفاده از محصول برای مشتری هم مفید باشد.

۲. آن را دوستانه سازید

هر بسته فقط برای یک محصول خاص طراحی شده است. بنابراین، باید آن را به طوری طراحی کرد که آن را نشان می دهد رابطه دوستانه خود را با محصول است. اگر بسته روابط مکمل خود را با محصول نشان ندهد، این واقعا می تواند فروش محصول را مختل کند. هنگامی که آنها در بطری های شیشه ای قرار گرفتند، سس سحر همواره یک مشکل برای کاربر ایجاد کرد.

۳. راه اندازی برخی از نسخه های ویژه

خرید امپدانس به عنوان یک عادت بد برای مصرف کنندگان محسوب می شود، اما هنگامی که شما در طرف فروشندگان قرار دارد، باید خرید ضروری را ارتقا دهید. در ارتباط باشید به بازار، ارائه برخی نسخه محدود بسته بندی مربوط به هر روند است. برای نمونه؛ اگر فصل نوروز باشد، یک نسخه محدود از بسته بندی خلاق مرتبط با نوروز را برای ترویج خرید در میان مشتریان معرفی کنید.

۴. شکستن قوانین در راه راست

بیرون آمدن از قوانین معمول برای شکستن یکنواختی همیشه یک ایده خوب است. اما در حالی که قوانین را نقض می کنید، در جهت درست حرکت کنید. تقریبا تمام صنایع دارای مقررات از پیش تعیین شده هستند. به عنوان مثال، کفش ها در جعبه های کارتن قرار می گیرند، خمیردندان ها به یک لوله و غیره می آیند.

اگر شما می توانید قاعده صنعت خود را تغییر دهید و بسته بندی نوآورانه ای بیابید، محصول شما هرگز بی توجه نخواهد شد. اما هنگام شکستن قاعده، ضروری است که مطمئن شوید رابطه مکمل بین محصول و بسته آن را خراب نکرده اید.

۵. نگه داشتن ساده آن و بدون دردسر

در حالی که انجام یک کار خلاق مانند ایجاد یک بسته محصول و یا طراحی برچسب، به یاد داشته باشید قانون – کمتر بیشتر است ! خوب است که طراح خلاق باشید اما در حالی که مراقب باشید .بسته و برچسب آن باید تمیز و ساده باشد. نگه داشتن برچسب پاک کردن به معنای پنهان کردن اطلاعات مورد نیاز نیست. تمام اطلاعات مربوط به بسته بندی محصول خود را بگذارید، اما آن را بیش از حد هنری انجام ندهید.

۶. با روند بازار هماهنگ باشید

در این نسل از رسانه های اجتماعی، چیزهای زیادی وجود دارد که موجب تحریک و تحریک شدن می شوند. در مورد این روند ها به روز می شود و آنها را در طراحی و بسته بندی خود قرار دهید. از آن دسته از افرادی که توسط فیلم ها و رسانه ها ایجاد شده اند استفاده کنید تا فروش محصولات خود را افزایش دهید. مصرف کنندگان وقتی محصول شما را پر می کنند به محصول شما جذب می شوند و بنابراین حجم فروش محصول شما را افزایش می دهد.

۷. به مصرف کننده در هنگام طراحی یک بسته توجه داشته باشید

هنگامی که شما شروع به ایجاد یک بسته بندی محصول می کنید، قبل از این که طراح را در اختیار شما قرار دهید، باید از دیدگاه مصرف کننده فکر کنید. فکر می کنید در مورد انتظار مصرف کننده ممکن است با محصول خود داشته باشد. به عنوان مثال چیزهایی مانند چیپس و بیسکویت را ببینید.

به عنوان یک مصرف کننده، شما باید می خواستید که بسته را پس از خوردن نیمی از آن بسته کنید و بعدا آن را ذخیره کنید. مصرف کنندگان بسته را دوست دارند و این به طور خودکار فروش شما را افزایش می دهد.

۸. باطنر آمیخته شود.

هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از اینکه با مشتریانتان طنزآمیز باشد متصل کند. شما لازم نیست که بسته بندی محصول و برچسب های خود را به سادگی نگه دارید. شما همیشه می توانید کمی طنز را به بسته بندی محصول خود را به منظور ایجاد ارتباط دوستانه با مشتریان خوداضافه نمایید.

۹. مخاطب را سرگرم کن!!

طراحی خلاقانه بطری به شکل دمبل با وزن های مختلف میتوان محصول را جذاب و سرگرم کند. این بطری آب معدنی فروش کارخانه را تا ۷  برابر افزایش داد.

۱۰. رقابت با محصول

بسته و برچسب خود را با محصول رقابت کنید. محصول و بسته شما مانند بدن و روح از هم جدا نیست، بنابراین در مورد بازنده یا برنده نگران نباشید. من بسیاری از عاشقان پخت و پز را دیده ام که یک نام خاص از ادویه آماده سازی را بخاطر دستورالعمل های مختلفی که در بسته می گیرند خریداری می کنند.

۱۱. دسترسی را آسان کنید

سهولت دسترسی  یک ویژگی بسیار مهم هر بسته بندی محصول است. بسته به نوع محصول، دسته یا شیارها را برای مشتری حمل و استفاده کنید. اگر بسته بندی شما مفید نیست، مشتریان مطمئن هستند که به گزینه های دیگر در بازار نگاه کنند. بنابراین، شما نمیتوانید یک بسته محصولی را استفاده کنید که مفید نیست، مگر اینکه محصول شما یک انحصار در بازار داشته باشد.

۱۲.از  رنگ ها در  بسته بندی کمک بگیرید

رنگ یک بسته، یک عنصر بسیار مهم در طراحی است. بنابراین، شما باید رنگ بسته خود را با دقت انتخاب کنید. باید به اندازه کافی خوانا و جذاب باشد تا مشتریان را به قفسه خود جذب کند. در عین حال، باید در چشم نیز آسان باشد.

هنگامی که مشتری وارد راهرو یک سوپر مارکت می شود، محصول شما باید از سایر محصولات رقابتی قابل تشخیص باشد. علاوه بر این، برچسب محصول نیز باید قابل درک باشد که یک فرد می تواند نام محصول و نام تجاری آن را فقط با یک نگاه بداند.به طور مثال طرح و رنگ شرکت نامی نو به طورهوشمندانه و ساده در ذهن مشتری در مدت زمان کوتاه نقش بسته است.

۱۳. آن را شفاف نگه دارید

شفافیت همیشه چیز خوبی است اگر بسته شما به طور خلاقانه محصول را حمل کند، می تواند قلب بسیاری از مشتریان را به دست آورد. در بازار تعداد زیادی بسته بندی وجود دارد که دارای تصویری از محصول موجود در آن هستند.

۱۴. مسئولیت اصلی را فراموش نکنید

در حالی که فکر کردن به ایده ها برای جذاب کردن آن برای مشتریان، مسئولیت واقعی خود را فراموش نکنید، یعنی نگه داشتن محصول ایمن. چیزهای خوراکی به بسته بندی هوای تنگ نیاز دارند، بنابراین شما نمی توانید آنها را به طور مستقیم در یک جعبه کارتن شل بسته بندی کنید تا فقط از دیگران متفاوت باشد.

۱۵- دامنه گسترش را خراب نکنید

شما هرگز نمی دانید زمانی که محصول شما در بازار رشد می کند و احساس نیاز به گسترش محصول خود را می کنید. بنابراین همیشه توصیه می شود دامنه گسترش در بسته بندی محصول خود را حفظ کنید. یک بسته خوب همیشه با توجه به آینده ساخته شده است. شما می توانید در اینجا استدلال کنید که شما طراحی جدید بسته برای محصول جدید خود را ایجاد خواهید کرد.

امیدوارم بعد از خواندن این مطلب در کار های خود استفاده کنید و شاهد موفقیت خودتون در بسته بندی و فروش محصول باشید.

همچنین میتوانید اگر نظر و پیشنهادی دارید دررابطه با بسته بندی محصول میتوانید در زیر همین صفحه کامنت بزارید.

  • یا اگر سوالی در مورد خدمات چاپ و هزینه بسته بندی با جعبه و کارتن دارید میتوانید از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان بخش فنی مشورت کنید.
درباره adminsazan

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.