امروزه انواع مختلف مقوا و کارتن در صنایع گوناگون استفاده می‌شود  که آن را به کالایی اساسی در امر تولید مبدل ساخته است این دامنه کاربرد وسیع باعث شده که شغل‌های زیادی مرتبط با انواع کارتن و مقوا بوجود آید.

یکی از این شاخه‌ها، ساخت انواع بسته بندی با مدل‌های مختلف کارتن و مقوا هست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا تاثیری که نوع بسته بندی در جذب مشتری دارد غیر قابل انکار می‌باشد. یکی از پرکاربرد ترین نوع کارتن در ساخت بسته بندی‌های مختلف، کارتن سه لایه است که همه ما کم و بیش با آن سروکار داشته‌ایم. خرید و فروش کارتن سه لا حجم زیادی از معاملات را به خود اختصاص داده است.

مشخصات کارتن سه لا

سه لا:

شامل دولایه صاف در بیرون و یک زیگزاگی(چین دار) که به آن فلوت هم می گویند در وسط  بصورت ساندویچ در کنار هم قرار می گیرند. لایه چین دار داخلی یا فلوت بر اساس ضخامت چین ها و یا ارتفاع گام آن طبقه بندی می شود و هر چه این ارتفاع گام بیشتر باشد استحکام کارتن هم بیشتر می شود. این گام های فلوت  بر اساس ارتفاعشان به فلوت  A, C, B, E دسته بندی می شوند. ارتفاع فلوت A   در کارتن ها ۵ میلیمتر است که بالاترین ضخامت را دارد. کیفیت و ساختار هر نوع کارتن به طور خاص بسته به کاربرد، لایه کاغذ پوشش سطح می‌تواند سفید، قهوه‌ای یا زرد باشد.

برای درک بهتر اینکه،

چرا در کارتن ها از فلوت استفاده می شود؟

می توان به یک مثال در شاخه ساختمان سازی اشاره کرد : یک سری سازه ها به اسم خرپا هستند که شرح وظیفه آنها در اجزای ساختمانی انتقال نیرو و بارهای وارده بر ساختمان است که مقاومت و تحمل بارها رو افزایش می دهد و شکلی مثلثی دارد بطور مثال سقف نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران دهانه بسیار بزرگی را با استفاده از این عنصر نگهداشته اند که همین مکانیزم در اشل کوچکتر در کارتن قابل مشاهده است و عنصری که این نقش را ایفا میکند فلوت نام دارد.حال این شکل مثلثی شکل در سازه ساختمانی با توجه به نیاز مقاومت بالای ساختمان شکل گرفته اما در کارتن به صورت هلالی تغییر شکل داده اما در اصل مکانیزم عمل آن به یک شکل صورت می گیرد و مقاومت و تحمل بار بالا می رود

فلوت های کارتن سه لایه را با ارتفاعات گوناگون می‌سازند که تاثیر بسزایی در مقاومت و قطر کارتن نهایی دارد که می‌توان برای مواردی که نیاز به استحکام بیشتر است این نوع کاغذ را هم از جنس مواد اولیه و با کیفیت استفاده کرد.

در کارتن ها (کارتن ۳ لا و کارتن ۵ لا) اندازه‌ و انواع مختلفی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب، فلوت آن کارتن در نظر گرفته شود. به طور کلی،  فلوت های  بزرگ‌تر  (A & C) هستند که، قدرت و کمانش بیشتری دارند؛ فلوت کوچک‌تر (F &B& E)  که انعطاف بیشتر و چاپ بهتر را دارا هستند.

خرید اینترنتی کارتن سه لا

خرید کارتن سه لا که یکی از مهم‌ترین مواد اولیه کارخانه‌های کارتن سازی محسوب می‌شود از طرق مختلف انجام می‌شود که یکی از آنها استفاده از فضای مجازی است،

خریدی که از این طریق انجام می‌شود اگر به صورت درست استعلام شده باشد می‌تواند با قیمت بسیار مناسبی تهیه شود،

خرید کارتن سه لایه با ارزانترین قیمت یکی از اصلی‌ترین دغدغه تولید کنندگان است.

فروشندگان مقوا و کاغذ با راه اندازی سایت‌ها و ایجاد کانالها و گروهایی در شبکه‌های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند زیرا فضای مجازی یا اینترنت بستری است که هر کسی یا قشری با آن سروکار دارد و از این طریق می‌توانند مشتریان زیادی جذب و یا محصولات خود را به افراد و شرکت‌های مرتبط بشناسانند.

صادرات کارتن سه لایه

همانطور که گفته شد کارتن سه لایه یکی از مهمترین مواد اولیه کارخانه‌های کارتن سازی محسوب می‌شود، ایران به دلیل دارا بودن مواد اولیه و صنعت بازیافت رو به پیشرفت، این مواد اولیه‌ی مازاد بر مصرف را می‌تواند با توجه به نیاز کشورهای همسایه، صادر کند.

شرکت های صادر کننده در قالب فروش کارتن سه لا از طریق واسطه‌های مختلف در زمینه صادرات این محصول قدم‌های بزرگی برداشته‌اند، کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه مهمترین مشتریان خارجی هستند که خرید کارتن سه لایه و دیگر محصولات مرتبط را از طریق واردات از ایران انجام می‌دهند. فروش کارتن سه لا با کیفیت‌های مختلف به کشورهای خارجی یکی از راهای افزایش فروش محسوب می‌شود.

خرید کارتن سه لایه از تهران

تهران به دلیل اینکه بیشترین جمعیت ایران را در خود جای داده و صنعت آن نسبت به بقیه استان‌ها از رونق بیشتری برخوردار است، یکی از این صنایع، کارخانه‌های کارتن سازی هستند که از طریق فروش کارتن سه لا در ایران، توانسته اند مشتریان زیادی از سراسر کشور به خود جذب کنند. علت ارزانتر بودن محصولات مقوا و کاغذ تهران به دلایل مختلفی بستگی دارد که چند مورد از آنها عبارتند از :

  • دسترسی راحت‌تر به مواد اولیه
  • کاهش هزینه حمل به دلیل نزدیکی و جمع بودن صنایع مشترک و وابسطه
  • فروش بیشتر نسبت به تولی کننده‌های شهرستانی
  • فضای رقابتی برای فروش بیشتر
  • و…

تعداد این کارخانه‌ها که محصولات خود را به صورت عمده می‌فروشند زیاد هستند به صورتی که سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد فروش کارتن سه لا و دیگر محصولات این چنینی را با نازلترین قیمت‌ها عرضه کنند تا از بقیه رقیبان در صنایع مشابه سبقت بگیرند.

استعلام قیمت کارتن های بسته بندی

کارتن های بسته بندی انواع بسیار زیادی دارند زیرا کاربردهای آنها متفاوت است و امروزه هر نوع وسیله یا کالایی نیاز به کاور یا کارتون دارد به همین جهت خرید کارتن بسته‌بندی برای تولید کننده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای استعلام قیمت های این محصول می‌توان از طریق اینترنت و سایت های اینترنتی اقدام کرد به این شکل که بعضی تولیدی ها به منظور راحتی خریدار در سایت‌های خود لیست قیمت انواع کارتن را قرار داده‌اند که بعد از اینکه مشتری وارد سایت شد می‌تواند با پر کردن فرم های مربوطه به این لیست قیمت‌ها دسترسی داشته باشد

فروش کارتن برا اساس شکل ظاهری

  • جعبه درب دارویی و ته قفلی
  • جعبه درب دارویی و ته دارویی
  • جعبه درب دار معمولی
  • جعبه تلسکوپی مثل جعبه شیرینی
  • جعبه کیبوردی مثل جعبه پیتزا
  • جعبه یا کارتون شیت
  • جعبه یا کارتن کفی

 

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.