کاغذ های کرافت تنوع بسیاری دارند و سولفات خمیر پالپ یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده این کاغذ است همچنین این کاغذ از لیگنین پایین تری نسبت به سایر کاغذ ها برخوردار است و همین باعث شده که مقاوت مکانیکی زیادی داشته باشد.

تولید کاغذ کرافت با گرماژهای بیشتر از۴۰ گرم صورت می گیرد و در بازار به راحتی در دسترس می باشد و البته برای تولید کاغذ کرافت نیاز است تا از درخت هایی مانند کاج، بامبو و کنف استفاده شود. یکی از ویژگی های خوب این محصول این است که صد در صد قابل تجزیه و بازیافت است به همین دلیل از انواع کاغذ های دوستدار محیط زیست می باشد.

بهترین تولید کننده کاغذ کرافت در ایران

تولید کاغذ کرافت در کشور با کیفیت های مختلفی در حال انجام است که برخی دارای کیفیت بسیار بالا و توانایی رقابت با انواع خارجی را دارند که این تولید کنندگان کاغذ کرافت در ایران هر ساله توسط اداره صنایع و معادن و دیگر ارگان های مربوطه مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند. برای تولید این کاغذ از خمیری صد در صد ارگانیک با قدرت بازیافت بالا استفاده می شود که به آن خمیر ویرجین می گویند و همین امر باعث شده که یکی از بهترین کیفیت های آن  در ایران را داسته باشیم.

کاربرد های کاغذ کاغذ کرافت

کاغذ کرافت به عنوان بسته بندی سبزی جات، صیفی جات کاربرد های فراوانی دارد و گرماژ های تولید کاغذ کرافت در این زمینه ۴۰ تا ۷۰ گرم می باشند. برخی دیگر از موارد استفاده کاغذ کرافت عبارتند از:

١)به عنوان کیسه های کاغذی، پلاستیکی بی خطر، بسته بندی مصالح ساختمانی، مواد غذایی و مواد شیمیایی

۲) به عنوان عایق الکتریکی در سیم پیچ های های بزرگهتری

۳) در بعضی از کارتن های سه لا به عنوان لاینر استفاده می شوند

۴) در تولید سمباده به عنوان کاغذ پایه استفاده می شوند زیرا استحکامی بالا دارند

۵)تهیه الگوی خیاطی با این کاغذها در گرماژ پایین امکان پذیر است

۶) و … .

 

به طور کلی طیف گسترده این محصول باعث شده که مشتریان زیادی هم برای خرید آن وجود داشته باشند که کالای خود را از مراکز مختلف تهیه می نمایند. قیمت کاغذ کرافت ارزان تر از انواع مقوا های پشت طوسی یا پشت سفید می باشد و همین موضوع باعث شده است که شاهد کاربرد های آن در صنعت کارتن سازی نیز باشیم، البته از کاربرد آن به عنوان کاغذ طراحی برای هنرمندان نمی‌توان چشم پوشی کرد.

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت

فروش کاغذ کرافت خارجی

با وجود محصولات خارجی در این زمینه شاهد فروش کاغذ کرافت خارجی در بازار ایران هستیم و نمایندگی های زیادی در این حوزه فعالیت دارند که انواع کرافت با مارک های مختلف را از کشور های مختلف از طریق واردات به کشور وارد کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

یکی از این کشور ها هند است که کرافت خریداری شده از آن برای بسته بندی سبزیجات و میوه جات استفاده می شود که کشاورزان و باغداران مهم‌ترین مشتریان آن هستند.

برخی از کشور هایی که صادرات کاغذ کرافت از آنها انجام می شود :

  • کاغذ کرافت هندی
  • کاغذ کرافت سوئدی
  • کاغذ کرافت روسی
  • کاغذ کرافت اوکراینی
  • کاغذ کرافت آلمانی
  • کاغذ کرافت ژاپنی
  • کاغذ کرافت کره ای

در بین این کرافت ها، نوع ژاپنی از کیفیت بی نظیری برخوردار است و جایگاه آن در صنایع مختلف غیر قابل انکار است همچنین خرید کاغذ کرافت خارجی باعث می شود که ارز زیادی از کشور خارج و کارخانه های تولیدی ایرانی با مشکلات اقتصادی روبرو شوند پس جا دارد با افزایش کیفت زمینه افزایش فروش و مصرف داخلی را مهیا سازیم.

 

قیمت رول کاغذ کرافت خارجی

فروش رول کاغذ کرافت خارجی در عرض های مختلف ۶۰ سانتی متر ، ۶۵ سانتی متر ، ۷۰ سانتی متر ، ۹۰ سانتی متر ، ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۰ سانتی متر انجام می شود که رول کاغذ کرافت سوئدی که دارای کیفیت و فروش بالایی می باشد در ابعاد رول های ۶۰ سانتی متر ، و ۶۵ سانتی متر همچنین با گرماژ های ۲۵۵ گرم و ۳۰۰ گرم موجود هستند. از مزیت رول های کاغذ این است که به ابعاد دلخواه می توان آن را با حداقل پرت و دور ریز برش زد به همین جهت قیمت خرید کاغذ کرافت ارزان تر تمام می شود.

مقایسه کاغذ کرافت خارجی و ایرانی

در مقایسه کاغذ کرافت خارجی می‌توان به کیفیت بالاتر برخی از کاغذ های خارجی به نسب کاغذ کرافت ایرانی اشاره نمود  که محصولی با گرید و قیمت بالاتر را برای مشتری فراهم می کند. ضمن آن که کاغذ های کرافت خارجی دارای گرماژهای متنوع تری هستند که کاغذهای کرافت ایرانی بعضا این گرماژ ها را ندارد. برند هاس معروف کرافت لی اند من (Lee And Man) ، دایهان ( Daehan ) وAsia Paper و INFINITY  از نمونه های خارجی می باشد.

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت

مزایا و معایب کاغذ کرافت

  • بسته بندی کاغذ کرافت آسان است
  • قیمت کمتر و مناسب برای صنایع گوناگون به نسبت کاغذ های مشابه
  • قابلیت چاپ مناسب
  • وزن کم
  • انعطاف پذیر و غیر شکننده
  • غیر سمی، قابل تجزیه و دوستدار محیط زیست
  • بدون هیچ مزه و بدون آلودگی
  • مقاومت در برابر سایش

هر دو نوع کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت معمولی در مقابل آب مقاومت کم تری دارند و به راحتی در مجاورت رطوبت از هم گسسته می شوند. اگر نقاط قوت این کاغذ با تغییرات در فرمول تولید، تقویت شود و نقاط ضعف را از بین برود، مزایای استفاده از کاغذ کرافت در صنایع، کامل می شود.

کاربرد کاغذ کرافت در تبلیغات و طراحی

یکی از ویژگی‌ های کرافت  قابل چاپ بودن آن است که به دلیل تخلخل و وجود بافت های طبیعی در کنار چاپی معمولی جلوه ای زیبا ایجاد می کند که همین دلایل باعث شده که در صنعت چاپ و بعد از آن صنعت بسته بندی تبلیغاتی استفاده های زیادی از آن شود. صنایع تبلیغاتی از طریق خرید این محصول از کارخانه های تولید کاغذ کرافت  و ساخت انواع ساک های تبلیغاتی با این روش، استفاده از کاغذ های گران قیمت را تا حدی کنار گزاشته و از این طریق محصولاتی ارزان تر با مزایای زیاد تولید می کنند.

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.