برخی از انواع کاغذ ها نیاز است که مقاومت بالایی برخوردار باشند تا در حین کار و استفاده براحتی پاره نشوند به همین دلیل نوعی کاغذ به نام کرافت تولید شد که علت نام گزاری آن بدین نام، نحوه تولید آن است.

بله! این کاغذ با فرایند کرافت ساخته شده است، به همین دلیل به آن کاغذ کرافت گویند.

تولید کاغذ کرافت با این فرایند باعث شده که این کاغذ لیگنین کمتری به نسبت انواع کاغذ های مشابه داشته باشد که از طریق اختلال در پیوند هیدروژنی سلولز، اکثر آن خارج شده است و به آن بافتی متخلخل بخشیده که دیواره و ورقه کاغذ را گویی به هم تنیده گ محکم به هم چسبانده است.

فروش کاغذ کرافت ارزان

یکی از انواع کاغذ کرافت ارزان، نوع طرحی یا کاهی آن است. فروش کاغذ کرافت طراحی در گرماژ ۴۵ الی ۴۸/۸ گرم انجام می‌شود که همچنین پرکاربرد ترین عرض این کاغذ ها از ۷۰ الی ۱۴۰ سانتی متر خواهد بود.

در تولید کاغذ کرافت طراحی  از تفاله چوبی استفاده شده که هیچ عملیات مکانیکی روی آن بکار نرفته است از ویژگی این کاغذ این است که مقاومت آن در برابر نور پائین، شکننده و لطیف است. البته گاهی این کاغذ از خمیر اولیه چوب نیز تولید می شود که سایه روشن رنگ و سطحی که اجازه می دهد چاپ عکس روی آن با وضوح بیشتری انجام شود.

مرکز خرید کاغذ کرافت خارجی

برخی ویژگی های بارز کرافت خارجی موجب شده است که نمونه های مختلف این کاغذ را با برند های مختلف در بازار ایران مشاهده کنیم.

نمایندگی ها و فروشنده های برند خارجی این محصول مهم‌ترین توزیع کنندگان آن به شمار می روند،

برخی از برند های کاغذ کرافت در بازار عبارتند از :

  • (Lee And Man)
  • دایهان Daihan
  • آسیا پیپر Asia Paper
  • سولیکام
  • سکتیو
  • و…

کرافت در فرهنگ لغت آلمانی یعنی قدرت، به همین دلیل کاغذ کرافت ازنظر مقاومت،

محصولی قوی محسوب می‌شود که بیشترین کاربرد آن در مصارف ساخت ساک و کیسه کاغذی است.

تولید کاغذ کرافت به طور طبیعی به رنگ قهوه‌ای است ولی در برخی مواقع بنا به التزام ممکن است سفید رنگ تولید شود

که این عمل با فرایند BEACH  انجام می شود.

تولید و فروش کاغذ کرافت سفید با این ویژگی به منظور ساخت کیسه های چند لایه انجام می‌ شود که می توانند لایه های آلومینیومی،

پلاستیکی نیز به آن اضافه کنند تا مقاومت آن در برابر رطوبت و عوامل خارجی دیگر، نظیر گرد و غبار افزایش پیدا کند. برای خرید کاغذ کرافت خارجی نیاز است تا با نمایندگی انواع خارجی این محصول در برند ها و مارک های مختلف، مکاتبه یا تماس حاصل شود.

خرید اینترنتی کاغذ کرافت

امروزه با پیشرفت اینترنت پای فروشندگان انواع کاغذ و مقوا نیز به این فضا باز شده است و از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. برخی توزیع کنندگان با استفاده از پتانسیل موجود به توزیع و فروش و برخی به تبلیغات کالای خود مشغول می باشند. فروش اینترنتی کاغذ کرافت یکی از شاخه های این حوزه محسوب می شود که به دلیل وسیع بودن حوزه کاربرد آن، از فروش بالایی برخوردار است. فروش اینترنتی این محصول مزایای زیادی برای خریداران در پی داشته که برخی از آنها عبارتند از :

  • برخورداری از تخفیفات ویژه که برخی از سایت ها به مناسبات متخلف ارائه می دهند
  • خرید کاغذ کرافت ارزان تر از بازار، بدلیل رقابت بین فروشندگان
  • دسترسی راحت به انواع فروشنده کاغذ کرافت
  • امکان پرداخت در محل بعد از دریافت کالا
  • فروش کاغذ کرافت به این روش در کمترین زمان ممکن انجام می‌ شود و نیاز به مراجعه به توزیع کنندگان را، در شهر ها و استان های دیگر رفع می کند
  • و…

لیست قیمت کاغذ کرافت در انواع مختلف

کاغذ کرافت در بازار به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم بندی می شوند که نمونه های خارجی و ایرانی در برخی موارد با هم تفاوت هایی دارند. تولید کاغذ کرافت در گرماژ های بالای ۴۰ گرم در ابعاد مختلف انجام می‌شود که بسته به کاربرد هایی که از آن انتظار می رود، نیاز است تا نوع خاصی از آن، تهیه و خریداری شود.

نازک ترین کاغذ کرافت نوع ۴۰ گرم آن است که در برای بسته بندی مواد غذایی، کاغذ بیمارستانی، بسته بندی پوشاک، میوه مانند سیب موز و گوجه فرنگی، الگوی خیاطی و… از آن استفاده می‌شود که به صورت رول های با عرض ۷۰،۱۰۰،۱۲۰ و ابعاد ۱۰۰*۷۰، ۱۰۰*۷۵  به صورت شیت در بازار توزیع می شود.

گرماژهای دیگر این کاغذ ۷۰ ، ۸۰ ، ۱۱۵ ۱۲۰ و ۱۴۰ گرم می باشد که در بسته بندی، ساخت پاکت، ساک دستی و لمینیت و … کاربرد دارد.

این محصول شامل کاغذ کرافت ایرانی، روسی، کره ای و برزیلی می شود، از خصوصیات بارز آن می‌توان به قابل چاپ بودن آن اشاره کرد، همچنین این تولید کاغذ کرافت با این گرماژها به صورت رول در عرض های ۷۰،۸۰،۹۰،۱۰۰،۱۲۰،۱۵۰،۲۰۰،۲۳۰،۲۵۰    سانتیمتر و به صورت شیت در ابعاد مختلف انجام میشود. برای دسترسی به لیست قیمت کاغذ کرافت با این ابعاد خریداران باید به فروشندگان و توزیع کنندگان این محصول مراجعه یا به روش های غیر حضوری مانند اینترنت و تماس تلفنی اقدام نمایند البته از جایی که خرید عمده کاغذ کرافت به نسبت خرید خرده آن مناسبت تر است، بسیاری ترجیح می دهند سفارشات خود را به صورت کلی انجام دهند.

مشخصات فنی کاغذ کرافت

تولید کاغذ کرافت توسط کارخانه های بزرگی در ایران و کشور های خارجی انجام می شود که این کارخانه ها موظف به رعایت برخی قوانین و مقررات اجباری در این حوزه هستند که یکی از آنها،

خط مشی سیستم یکپارچه است همچنین همراه تولید این محصول مشخصات فنی آن نیز باید ذکر شود که توسط کارخانه ها به این کاغذ پیوست می شود و خریداران با توجه به این ویژگی ها انتخاب خود را هدفمند می کنند، برخی از این مشخصات عبارتند از :

  • فاکتور پارگی کاغذ کرافت
  • فاکتور انفجار
  • PH
  • طول شکستگی
  • مقاومت کششی
  • تلرانس
  • گرماژ
  • و…

مقاومت کششی بر حسب کیلو گرم بر میلیمتر مربع، گرماژ بیش بر حسب گرم در یک متر مربع، ترانس بر حسب درصد، عدد Ph  بر اساس اعداد ۱ تا ۱۴ و… اعلام می شود.

  

 

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.