کارتن کفی دایکاتی  Die Cutting:

دایکات  به معنی  فرآیند برش انواع جعبه مقوایی ، کارتن کفی دایکاتی و کارتن سه لا و کارتن ۵ لا ، مقوا ،

لیبل وکاغذ یا ورقه های فلزی و پلاستیک به شکل های خاص و با استفاده از ماشین آلات برای تولید انبوه تعریف کرد.

محصولی که قرار است داخل بسته بندی بهتر نمایش داده شود نیازمند صنعت دایکات است زیرا دارای طراحی خلاقانه و اصولی است.

کارتن های دایکاتی (کارتن کفی دایکاتی) با استفاده از قالب های تیغ دار تولید می شوند و بدون هیچ گونه تغییر و اشتباهی  در اندازه و ابعاد برش هستند.

قالب را به شکل کارتنی که می خواهیم بسازیم با استفاده از تخته و تیغ های فلزی تولید می شود. در انتها  با گذاشتن ورق کارتن بر روی این قالب ها ، ورق‌های کارتن به شکل  کارتن مورد نیاز شکل می‌ گیرد

 

فروش کارتن کفی دایکاتی

در گذشته بسته بندی‌ها به شکل امروزی نبود و تولید یک بسته بندی با چوب نه تنها وقت گیر بود بلکه بسیار ساده و دارای معایب زیادی بود، با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت ساخت جعبه‌های کارتنی به کمک این معضل آمد و باعث شد آنچه امروزه به شکل بسته بندی های مختلف مشاهده می‌کنیم، بوجود آید. دستگاه هایی که به نام دایکات وارد چرخه تولید شدند مهمترین عامل پیشرفت صنعت بسته بندی محسوب می‌شوند. امروزه بسیاری از کارخانجات با استفاده از این دستگاه‌ها، انواع گوناگون بسته بندی‌های مقوایی را در کمترین زمان ممکن می‌سازند. یکی از این موارد، کارتن کفی دایکاتی است که کاربردهای زیادی دارد، فروش کارتن کفی دایکاتی توسط کارخانجات مقوا سازی انجام می‌شود.

سفارش کارتن کفی دایکاتی

سفارش کارتن کفی دایکاتی

 

قیمت خرید کارتن کفی دایکاتی

قیمت خرید کارتن کفی دایکاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتنداز :

  • تعداد کارتن درخواستی
  • ابعاد کارتن‌های درخواستی
  • محل خریداری کارتن
  • نوع تسویه حساب که نقدی باشد یا اعتباری
  • جنس کارتن
  • نوع چاپ روی کارتن
  • و…

معمولا نوع کارتن هایی که برای ساخت این محصول استفاده می‌شود از ۳لایه تا ۵ لایه متغیر می‌باشد که خریدار با توجه به وزن و ابعاد کالایی که قصد بسته بندی آن را دارد و همچنین راهنمایی و مشورت کارشناسان تولید، نوع کارتن را قبل از ساخت مشخص می‌کند که قیمت کارتن کفی دایکاتی با توجه به همین فاکتور تغییر می‌کند.

فاکتور دیگری که در خرید کارتن کفی دایکاتی مهم است چاپ روی کارتن می‌باشد که توسط خریدار سفارش داده می‌شود، خود چاپ در دو نوع رنگی و سیاه سفید است و همانطور که مشخص است قیمت چاپ رنگی از سیاه سفید گران‌تر است. خرید عمده کارتن کفی دایکاتی چون به تعداد بالا سفارش داده می‌شود شامل تخفیف‌های است که بسته به فروشنده و دیگر فاکتورها است.

بازار فروش کارتن کفی دایکاتی

اگر از کسی که در زمینه فروش کارتن های بسته‌بندی فعالیت می‌کند در مورد اینکه بیشترین مشتریانش از چه صنفی هستند سوال کنید بدون شک خواهید شنید که همه صنف ها و تولیدکنندگان! امروزه هر تولید کننده‌ای برای بسته بندی محصولات تولیدی خود نیاز به کارتن و مقوا دارد به همین دلیل بازار تولید کارتن‌های بسته‌بندی از رونقی بالا برخوردار است. به عنوان مثال فروش کارتن کفی دایکاتی که خود کاربردهای زیادی دارد از قبیل :

  • کارتن سوراخ دار: شامل کارتن های میوه (بالاخص صادراتی) و کارتن های محصولات دریایی و لبنی می باشد.
  • کارتن کفی دایکاتی: به این نوع از کارتن ، نیم کارتن و یا سینی دایکاتی نیز می گویند. از این محصول بیشتر در صنایعی استفاده می گردد که بسته بندی به صورت شیرینگ باشد. مثلا بسته بندی انواع ماشعیر ها / نوشابه های قوطی / دوغ /شربت / بسته بندی های دارویی و..
  • این کارتن ها به دلیل اینکه سرما به سهولت داخل کارتن شود دارای سوراخ های متعدد می باشند و گروهی این کارتن ها را، کارتن های لبنی ویا کارتن های سردخانه ای در صنعت کارتن سازی  می نامند.
  • کارتن دو تکه : شامل کارتن موز ، کارتن خرما صادراتی و … که از دو بخش مجزا تشکیل شده که بصورت زیره ورویه است و وقتی که روی یکدیگر قرار می گیرند تشکیل یک کارتن محکم و یک تکه را می دهند.
  • کارتن تک درب: شامل کارتن های نمایش محصولات (کارتن ته قفلی با درب دارویی)
  • کارتن بدون درب: شامل کارتن های اجاق گاز، یخچال و لوازم خانگی (کارتن هایی که فقط دور محصول پیچیده می شوند و خود محصول روی پالت قرار می گیرند)
کفی دایکاتی

کفی دایکاتی

 

خرید اینترنتی کارتن کفی دایکاتی

یکی از در دسترس ترین راه های تهیه این محصول، خرید اینترنتی کارتن کفی دایکاتی است زیرا اکثر تولید کنندگان که کارتن بسته‌بندی در اینترنت فعال هستند و چون از قیمت‌های دیگر فعالان و رقبا مطلع هستند، سعی می‌کنند به عنوان مثال شعار و تبلیغ «فروش کارتن کفی دایکاتی با ارزان ترین قیمت» را به واقعیت تبدیل کنند که این رقابت مسلما به نفع خریدار می‌باشد زیرا می‌تواند خریدی با نازلترین قیمت را در این میدان رقابتی فروش انجام دهد.

 صادرات انواع کارتن بسته بندی دایکاتی

در جند سال اخیر همه ما شاهد کاهش ارزش ریال در برابر بقیه ارزهای بین‌المللی بوده‌ایم و گروهی از این راه ضررهای مالی بسیاری کردند ولی این کاهش ارزش ریال کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان در واردات از ایران با هم رقابت می‌کنند، به طور ساده اگر بخواهیم بگوییم با کاهش ارزش پول یک کشور، صادرات آن کصور بیشتر می‌شود.

خب پس مشخصا با توجه به شرایط کنونی صادرات انواع کارتن های بسته‌بندی دایکاتی از ایران به دیگر کشورها  رونق گرفته است به نحوی که تولیدی های کارتن های بسته بندی تمایل دارند تا اکثر فروش کارتن بسته‌بندی خود را از طریق صادرات عرضه کنند زیرا درقبال صادرات، ارز خارجی دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها از طریق بازاریابی های متعدد و هدف دار در کشورهای مورد نظر تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیشترین مشتری خارجی را جذب کنند، خریدارن خارجی از طرق مختلف سفارشات خود که شامل چاپ و برش کارتن بسته بندی است را به این واحدهای تولیدی اعلام و پس از اتمام کاربا استفاده از روش‌های رایج برای مشتری ارسال می‌شود.

برای کارتن های صادراتی از کارتن دایکاتی  و کارتن کفی دایکاتی به علت زیبایی  و جذاب بودن شکل کارتن محصول بیشتر  استفاده می شود.

 مزایای کارتن دایکات:

  • گزینه ای ایده آل برای کارتن های کوچک و متوسط است.
  • راهکاری مناسب برای بسته بندی های سفارشی و خلاقانه می باشد.
  • ساخت کارتن بصورت دو یا چند تکه
  • ساخت انواع منقسم

 

خرید کارتن کفی دایکاتی در شهرستان‌ها

معمولا شغل تولید و چاپ کارتونهای بسته‌بندی در شهرهای کوچک کمتر دیده می‌شود زیرا این شهرها به دلیل اینکه صنعتی پویا ندارند بالطبع مشتری خرید کارتن دایکاتی هم کمتر به چشم می‌خورد. معدود تولید کنندگان شهرستانی که قصد خرید این گونه محصولات را دارند می‌توانند از طرق خرید اینترنتی کارتن بسته بندی محصول خود را تهیه کنند.

از آنجایی که شهرهای بزرگ بیشترین این واحدهای تولیدی کارتن را دارا هستند بهترین مرکز خرید کارتن بسته بندی دایکاتی به حساب می‌آیند، مشتریان شهرستانی می‌توانند با تماس یا مراجعه حضوری به این تولیدی ها بعد از مشخص کردن طرح چاپی، ابعاد بسته‌بندی، نوع مقوا، تیراژ ساخت و… سفارش ساخت را به این واحدها بدهند که مرحله ساخت متناسب با پیچیدگی طرح و تیراژ تولید چندین روز زمان می‌برد.

 

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.