مقوای پشت طوسی نوعی مقوا است که یک طرف آن سفید و طرف دیگر آن طوسی است  و همانند دیگر مقوا ها در گرم های محتلف تولید می‌شود همچنین این نوع مقوا در صنعت چاپ جعبه و بسته بندی های مختلف توسط کارخانه های جعبه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقوای پشت طوسی از ورقه ها و لایه های مقوا به صورت دو لایه تهیه می‌شود و با طی فرایندی طبیعی این دو لایه با صفحه های مخصوص مرطوب به همدیگر چسبانده می شوند.

برای خرید مقوای پشت طوسی باید به مرکز خرید آن مانند کارخانه‌ های تولیدی و مراکز توزیع مقوا در شهرهای مختلف مراجعه نمود.

خصوصیات و ویژگی های مقوای پشت طوسی

همانطور که اشاره شد  کارخانه های تولیدی مقوای پشت طوسی را در گرماژ های مختلف عرضه می کنند زیرا در ساخت انواع جعبه،

بسته به کاربرد آن نیاز است تا از مقوا هایی با  ضخامت و وزن های متفاوت استفاده شود به همین دلیل خرید مقوای پشت طوسی توسط شرکت های کارتون سازی که یکی از مهم ترین مشتریان این محصول می باشند، با وزن ها و ابعاد دلخواه سفارش داده می‌شود. برخی از ویژگی ها و خصوصیات این مقوا که برای هر خریدار نیاز است که بداند عبارتند از :

  • قابلیت چاپ بر روی آن امکان پذیر می باشد
  • معمولا یک طرف آن سفید و طرف دیگر به رنگ طوسی است
  • بسته بندی آن در پالت و در لایه فیلم های پلاستیکی انجام می شود
  • برای چسباندن و اتصال آن از چسب های مخصوص و یا انواع منگنه استفاده می شود
  • علاوه بر ساخت جعبه در صنایع دیگر کاربرد های زیادی دارد
  • قیمت مقوای پشت طوسی با توجه به گرماژ و ابعاد آن تعیین می شود و به شکل رول شده و شیت ارائه می شود
  • شفافیت بالا در مقابل کارتن از دیگر خصوصیات این محصول است
  • سختی یا نرمی زیاد که قابلیت تا شدن به آن می دهد

قیمت مقوای پشت طوسی

می توان گفت مقوا پشت طوسی نوعی کاغذ است که با ضخامت بیشتر ساخته می شود و خصوصیات بهتری نسبت به کاغذ معمولی دارا می باشد.

تا شدن بهتر و مقاوم تر بودن، قابلیت تا شدن و بریده شدن، از ویژگی های شاخص این محصول است که آن را از کاغذ متمایز می کند و به علت آن که سبک است و مقاومت بالایی دارد از آن در ساخت انواع جعبه های مقوایی استفاده می شود.

قیمت مقوای پشت طوسی بسته به نوع، کیفت، گرماژ و برند آن متفاوت است و مراکز فروش مقوا و کارخانجات تولیدی، آن را با قیمت های مختلف ارائه می کنند. در خرید مقوای پشت طوسی که توسط افراد و شرکت تولیدی های مختلف انجام می شود توجه به کیفیت از مهم‌ترین نکات محسوب می شود.

ابعاد و گرماژ های رایج مقوای پشت طوسی

فروشنده مقوای پشت طوسی این محصول را در ابعاد و گرماژ های گوناگون عرضه می کند زیرا خریداران با توجه به نوع کار خود و به دلایل مختلف از قبیل داشتن کمترین پرت مقوا، از اندازه های مختلف استفاده می کنند همچنین به دلیل اینکه در ساخت برخی جعبه ها نیاز است مقوای ضخیم و در برخی مقوای نازک استفاده شود، نیاز به خرید مقوای پشت طوسی در گرماژ های مختلف می باشد.

چند نمونه از گرماژ ها و ابعاد این مقوا عبارتند از :

۷۰*۱۰۰، ۷۰*۹۰، ۷۰*۸۰، ۷۰*۱۲۰، ۷۰*۸۵، ۶۰*۱۰۰، ۶۰*۹۰، ۸۰*۱۲۰، ۷۴*۱۱۰و..

این نوع مقوا در انواع گرماژهای ۲۱۰, ۲۳۰ ,۲۵۰, ۲۸۰, ۳۰۰, ۳۵۰, ۴۰۰ ارائه می شود.

کاربرد های مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی از کاربرد های زیاد و بسیار گسترده ای در صنعت بسته بندی برخوردار است به حدی که می توان آن را در زمره پرکاربرد ترین مقواها به شمار آورد.

الیاف های بازیافتی از مهم ترین اجزای سازنده ابن محصول است و به علت حساسیت هایی بالا نمی توان از آنها در بسته بندی های دارویی استفاده نمود و از نظر قانونی، کاربرد این مقوا در جعبه های دارویی غیر مجاز می باشد.

برای این موضوع از انواع دیگر مقوا های مخصوص این کار می‌توان استفاده نمود. پس به طور کلی از بیشترین کاربرد های این محصول در ساخت جعبه های کفش، دستمال کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، جعبه خمیر دندان، و… می باشد و به دلیل اینکه مقوای پشت طوسی ارزان تر از انواع گلاسه و چند لایه لمینیت است ساخت این نوع جعبه های پر کاربرد از جنبه اقتصادی به صرفه نیست. تولید کنندگان به همین دلایل از انواع ارزان آن استفاده می کنند.

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی

پخش مقوای پشت طوسی

پخش مقوای پشت طوسی توسط شرکت های عرضه کننده این محصول یا کارخانه های سازنده آن در شهرهای مختلف انجام می‌شود فروش این محصول حتی امروزه به روش اینترنتی انجام‌ می شود که مزایای زیادی برای عرضه کننده و خریدار دارد. خرید مقوای پشت طوسی از کارخانه های تولید کننده این محصول ارزان تر است زیرا واسطه ها و دلالان در این روش حذف شده و خریدار مستقیما خرید خود را انجام می‌دهد.

 

خرید اینترنتی مقوای پشت طوسی و پشت سفید

خرید اینترنتی یکی از گزینه های پیش روی مشتریان است که علاوه بر دسترسی خریدار به فروشندگان بیشتر در این روش، زمینه خریدی با قیمت ارزان تر را برای خریدار مهیا می سازد. قیمت مقوای پشت طوسی در فروشگاه های اینترنتی بسته به برند،

کیفیت شرکت سازنده و دیگر مسائل دخیل در قیمت، متغیر است که خریدار بسته به کاربرد و استفاده خود نوع مناسب را خریداری می نماید. برخی از برند های مقوای پشت طوسی خارجی عبارتند از :

  • اسبی یا اسب سفید
  • هانسول
  • اژدها
  • ببری
  • پاندا

برخی مقوا ها با کیفیت GC عرضه می شوند  که دارای مجوز بهداشتی هستند و از آنها در صنایع داروسازی، غذایی، و بهداشتی استفاده می شود.

گرماژ این نوع مقوا نیز مانند نوع پشت طوسی ۱۸۰، ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ گرم است،

مقوای پشت سفید یکی از این مقوا ها محسوب می شود. از خصوصیات این نوع مقوا می توان به مقاومت بالاتر در برابر خم کردن (سختی بیشتر) نسبت به مقوای پشت طوسی و براقیت و قابلیت چاپ بالا در دو طرف آن اشاره کرد.

 

درباره samaneh rahimi

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
معمولا در ساعات کاری زیر یک ساعت پاسخ داده می شود.